Jajko – nie takie straszne, jak je malują.

Jeszcze kilka lat temu media i dietetycy zastrzegali, że zbyt duża ilość jajek w diecie to znaczne ryzyko wzrostu cholesterolu we krwi a także prawdopodobieństwo alergii. Dziś stopniowo odchodzi się od tych teorii, przekonując konsumentów, że jajka nie zagrażają zdrowiu,a wręcz przeciwnie – zawierają mnóstwo substancji odżywczych, które są naszemu organizmowi przydatne. Warto włączyć jajka na stałe do swojej diety. Jednak nie każdy lubi i toleruje smak jajek. Oto sposoby na to, aby przełamać niechęć.

Pasty jajeczne.

3

Pasty jajeczne to zdecydowanie propozycja dla tych, którzy za jajkami nie przepadają. A to za sprawą całej masy dodatków, jakie można do past dodać. Można jajka połączyć chociażby z awokado i dodać odrobinę szczypiorku, czasem wystarczy jedynie natka pietruszki, szczypiorek, koperek lub jarmuż. Można zmieszać także jajko z wędzonym łososiem czy makrelą, dodać odrobinę majonezu i szczypiorku. Pasty podajemy na grzankach i pieczywie pełnoziarnistym. Pieczywo doskonale uzupełnia i podkreśla smak jajek.

Jajecznica i omlet.

Kolejne dania, które niejedno mają imię. Jajecznice wegetariańskie to świeże pomidory, pieczarki, kurki, papryka i świeże zioła. Można dodać do jajek wszystkie te składniki albo ograniczyć się jedynie do jednego. Amatorzy mięsa wrzucą jeszcze boczek, szynkę. Dobrze smakuje także jajecznika podana z łososiem. Aby była aksamitna – dodajemy odrobinę mleka. Omlet w zasadzie robi się identycznie jeżeli chodzi o dodatki, z tym że w tym przypadku jajka ścinamy do końca.

Jajko gotowane.

2

Na miękko lub na twardo. Z majonezem i szczypiorkiem, faszerowane szynką lub łososiem albo po prostu podawane jako dodatek do kanapek. Idealne na każdą porę roku, jednak nie każdemu samo jajko smakuje.

Jajko to także doskonały dodatek do żuru, barszczu białego i czerwonego a także sałatek i przekąsek. Obowiązkowy element ciast. Sprawdza się zarówno na obiad jak i podczas rodzinnych uroczystości. Jajka mają dużo białka, tłuszczów wielonienasyconych a także witamin A, D i niektórych witamin z grupy B. Cholesterol, przed którym tak straszono nas wiele lat temu to zaledwie 0,42% jajka. To stosunkowo niedużo w porównaniu z pozostałym składnikami odżywczymi.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

KOMENTARZE

Wypowiedz się na ten temat