Jak poradzić sobie z kryzysem w firmie?

Wiele firm boryka się z problemami finansowymi, personalnymi czy logistycznymi. Kryzys jest wpisany w ryzyko prowadzenia każdej działalności. Ważne jest jednak, by z tym kryzysem umieć sobie radzić i nie pozwolić, by doprowadził on do trwałej szkody dla firmy.

Jak się uchronić?
Zarządzanie kryzysowe jest jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia firmy, niezależnie od jej rozmiaru, specyfiki, czy branży. Odpowiednie postępowanie w sytuacji kryzysowej może nie tylko uchronić firmę przed upadkiem, poważną szkodą w opinii publicznej czy strata finansową, ale też może przeobrazić kryzys w sukces. Dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie kadry zarządzającej do takiego zagrożenia. Wiele firm decyduje się na różnego rodzaju pomoc zewnętrzną, jak choćby szkolenia, którymi zajmuje się konkretna firma doradcza. Tego rodzaju organizacja pomaga przewidzieć różnego rodzaju niebezpieczeństwa i wybrać odpowiednia taktykę przeciwdziałaniu kryzysowemu, stworzyć właściwą strategię, ale także odnaleźć możliwe drogi rozwoju dla firmy i pracowników, czy metody podnoszenia efektywności.

black-(sxc.hu)
black-(sxc.hu)

Jak działać?
Kiedy jednak kryzys się pojawi, niezależnie od tego czy ma on źródło w problemach personalnych, czy finansowy należy postępować szybko i sprawnie, w sytuacji zainteresowania mediów- trzeba je informować również szybko i ważne jest, by mówić całą prawdę. Od razu po zdiagnozowaniu problemu i jego źródła należy powołać sztab antykryzysowy który wprowadzi w życie przygotowane procedury lub uchwali nowe, przystające do obecnej sytuacji. Kolejnym krokiem jest ograniczanie zasięgu kryzysu i chronienie struktur firmy. Gdy kryzys zostanie już zażegnany niezwykle istotne jest wyciągnięcie wniosków z całej sytuacji i przygotowania odpowiednich procedur, które ochronią firmę przed powtórką tego rodzaju kryzysu w przyszłości.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

KOMENTARZE

Wypowiedz się na ten temat