Czy wygląd opakowania ma znaczenie?

Producenci powinni dołożyć wszelkich starań do tego, aby ich wyroby prezentowały się lepiej od konkurencji. Jest to jeden ze sposobów pozwalających na zwiększenie sprzedaży oraz uznania wśród klientów. Według badań ludzie kładą niezwykle duży nacisk na to, aby kupować to, co się im podoba wizualnie. Mając przed sobą kilka wyrobów tego samego rodzaju dokonają wyboru właśnie na podstawie jego wyglądu. Oczywiście swoje znaczenie ma też cena, ale nie jest ona pierwszorzędną cechą – jeżeli jest nieco wyższa od konkurencji to z łatwością możemy ją zaakceptować. Najlepsze efekty uzyskamy proponując konsumentom produkty w niskiej cenie i w estetycznym opakowaniu. Nie zawsze oznacza to większe koszy produkcji – wiele zależy od tego w jaki sposób podejdziemy do tego zagadnienia. Niekiedy całość będzie sprowadzała się jedynie do przygotowania nowej szaty graficznej, która umieszczana jest na pudełkach z produktem. Innym razem konieczne będzie odmienne podejście do zagadnienia.

Wygląd opakowania

Główną funkcją opakowania jest to, aby chroniona była jego zawartość. Produkt nie zostanie sprzedany jeżeli będzie uszkodzony. Dlatego też nie możemy rezygnować z niektórych rozwiązań, ponieważ w ten sposób będziemy mieli całą masę zwrotów i niezadowolonych klientów. Opinia o naszej marce drastycznie spadnie, a to odbije się na całym marketingu i sprzedaży. Dlatego warto jest zachować, a nawet wzmocnić funkcję ochronną opakowania. Od teraz produkty mogą być dodatkowo foliowane za pomocą specjalnych opakowań foliowych z ldpe. Dzięki temu całość będzie szczelnie zamknięta, a my zyskamy pewność, że nikt nie będzie zaglądał do środka lub w czasie transportu nie będzie żadnego kontaktu z piaskiem lub pyłem. Dzięki temu uzyskamy zdecydowanie trwalsze opakowania, które może przypaść do gustu nawet najbardziej wybrednym konsumentom. Jakość zabezpieczenia będzie chwalona przez klientów, co może spotkać się ze zwiększoną sprzedażą.

Kartonowe opakowanie (sxc.hu)
Kartonowe opakowanie (sxc.hu)

Trwałość i ochrona produktu

Ważne jest również to w jaki sposób zostanie zaprojektowane samo opakowanie oraz jakie materiały zostaną użyte do jego zrobienia. Produkty, które znakują się w blaszanych puszkach sprzedają się lepiej niż te z tekturowych opakowań. Ludzie podchodzą do tego w bardzo praktyczny sposób i jeżeli mogą coś później wykorzystać do innych celów to na pewno się na to zdecydują. Nie inaczej jest więc w przypadku blaszanych pojemników, które mogą posłużyć później np. w kuchni do przechowywania przypraw czy ciasteczek. Jeżeli już sprzedajemy coś w tekturze to znaczenie ma to czy jest ona szara czy może estetycznie oprawiona lub lakierowana. Obecnie mamy ogromne możliwości na stworzenie estetycznego pudełka, które z pewnością zostanie docenione przez przyszłych konsumentów. Ma to znacznie zwłaszcza w przypadku nieco droższych produktów np. elektroniki użytkowej. Dostając produkt w takim opakowaniu mamy poczucie, że jest to coś lepszego, w wersji premium. Mamy lepsze zdanie na temat przedmiotu, jak również firmy odpowiadającej za jego produkcję.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Wypowiedz się na ten temat