Żywienie – podstawy

W natłoku codziennych obowiązków mało kto zaprząta sobie głowę tym, co je. Zapominamy jak istotną dla naszego organizmu i samopoczucia kwestię stanowi odżywianie. Powinniśmy pamiętać, że jest ono jak inwestowanie w srebro – przynosi korzyści, kiedy jest odpowiednio zaplanowane. Istnieją pewne podstawowe kwestie, o których pamiętanie zapewni nam widoczne i odczuwalne rezultaty.

Po pierwsze woda! Nawodnienie organizmu jest niezbędne przy oczyszczaniu i odtruwaniu organizmu. Zatem niezbędnym minimum jest wypijanie 2-3 litrów wody dziennie. Najlepiej zaczynać i kończyć dzień szklanką wody.

zdrowa dieta(sxc.hu)
zdrowa dieta(sxc.hu)

Po drugie ograniczenie produktów alkoholowych oraz kawy, czarnej herbaty, cukrów, soli, makaronu i białego pieczywa. Najlepiej zastąpić je pokarmami bogatymi w białko czyli chudym serem, drobiem, rybami, warzywami i jogurtami.

Kolejna kwestia to posiłki. Powinno się spożywać 4-5 niewielkich posiłków dziennie, najlepiej regularnie. Pierwszy z nich powinien być nie później niż godzinę po obudzeniu się, z kolei ostatni najpóźniej o 18. Nie powinno się ich także popijać, pić można dopiero 15-20 minut po jedzeniu.

Tempo jedzenia jest również bardzo istotne. Powolne jedzenie oraz dokładne żucie posiłku sprawi, że wszystkie wartościowe składniki lepiej się wchłoną, a nasz żołądek nie będzie miał problemów z trawieniem (czyli unikniemy wzdęć itp. problemów)

Pamiętając o tych kwestiach nie powinieneś mieć problemów z utrzymaniem wagi oraz uniknięciem nadprogramowych kilogramów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

KOMENTARZE

Wypowiedz się na ten temat